CONTENT STRATEEG (UX)

In een parallel universum ben jij choreograaf, orkestleider, architect. In dit leven ben jij een strateeg. De pionnen in jouw speelveld zijn allerlei soorten informatiedragers, jouw bondgenoten zijn UX- en Content Designers, UX-writers en Content Creators. Samen met UX-strategen teken jij een informatie architectuur uit voor digitale producten. Op jouw vlag staan alle eindgebruikers die je overigens door en door kent. Jouw contentplan dient hén. Het is de blueprint voor al wat volgt. Wil jij betere user experiences uitwerken en het verschil maken met human-centered content? Lees dan zeker verder!

Over ons

Je komt aan boord van een bloeiende start-up met jonge, gedreven professionals. Bij ons zijn design en content twee handen op één buik en die synergie trekken we door van strategie tot uitvoering. Hierdoor werk je nauw samen met UX-strategen, designers en writers.

We opereren allemaal met een empathische en kritische mindset. En we onderbouwen ons werk met research, interviewing en testing. Op die manier willen we het verschil maken met inclusieve, relevante digitale producten die afgestemd zijn op de werkelijke gebruikers.

Jouw verantwoordelijkheden

Je maakt deel uit van een designteam. Wij geloven er namelijk in dat je als Content Strateeg een belangrijke rol speelt in de ontwerpfase van een digitaal product en niet alleen in de distributie of promotie ervan. Meer nog: content-led design is ons mantra!

Dankzij jouw inlevingsvermogen en luisterend oor, breng je de essentiële informatie van een digitaal product in kaart. Je baseert je niet alleen op de input van stakeholders, maar brengt ook de noden, wensen en context van de eindgebruiker aan de oppervlakte. Je werkt nauw samen met andere UX-experten die samen met jou het product verder vormgeven.

Wat zit er zoal in jouw takenpakket?

  • Faciliteren van workshops
  • Content Strategy Roadmap uitwerken
  • User Needs report
  • Content Informatie Architectuur
  • Gebruikersonderzoek (zowel kwantitatief als kwalitatief)
  • Persona analysis report
  • Voice & Tone guidelines
  • SEO Keyword report
  • Competitive analysis report
  • Content Audits
  • UX-Writing
  • Copywriting

Jouw eigenschappen

  • Je bent gepassioneerd door je vak en hebt een uitgesproken mening over de impact van content in digitale producten.
  • Jij kickt op taal en inhoud.
  • Je neemt verantwoordelijkheid en duikt met veel betrokkenheid in je projecten.
  • Empathie is jouw stokpaardje, je kijkt bij ieder project door de bril van de eindgebruiker en stemt businessnoden hierop af.
  • Je wil actief bijdragen aan meer inclusieve, diverse en ethisch verantwoorde digitale producten.
  • Je kan complexe zaken herleiden tot de essentie.
  • Jij stelt je op als vertegenwoordiger van de gebruiker en je onderbouwt je contentkeuzes op basis van je onderzoek.
  • Creative storytelling zit in je bloed.
  • Je bent communicatief, diplomatisch en je hebt een kritische mening.
  • Je kan deelt je kennis graag met anderen.
  • Je spreekt Nederlands en Engels, kennis van Frans is een plus.
  • Eeuwig studeren en bijleren is voor jou een basisbehoefte.

Jouw ervaring

  • Je hebt minstens 3 jaar aantoonbare ervaring in Content Strategie of Content Marketing.
  • Je hebt ervaring met het leiden van stakeholder meetings.
  • Je faciliteerde reeds workshops en nam al wel eens een interview af.
  • Je bent vlot met Miro of andere visual collaboration platforms.
  • Je hebt ervaring met werken in product teams en weet hoe je in een agile team
  • Je kent de basics van design thinking en design sprints.
  • Affiniteit met UX-design, UX-writing en/of Content Design is een plus.
  • Kennis van Adobe Creative Cloud, Sketch of Figma is mooi meegenomen.
  • Je hebt notie van de werking van marketingteams en/of creative agencies.

Wat bieden wij jou?

Met deze job krijg je meteen alle troeven in handen. Word je ‘Master of Strategy’ of evolueer je naar inspirerende goeroe van onze jonge talenten, it’s up to you! Wij ondersteunen je met opleidingen, coaching en andere mogelijkheden om jouw professionele doelen te bereiken.

Bovendien krijg je van ons de nodige tooling en hardware om in full armor aan je werkdag te beginnen.

Naast uitstekende loon voorwaarden, en extralegale voordelen kan je ook rekenen op een hospitalisatieverzekering en extra pensioensparen.

We werken hybride vanuit onze werkplekken in Antwerpen, Hasselt en onze Home Office. Work-life balance is voor ons vanzelfsprekend.

Als deel van &KOO en bij uitbreiding De Cronos Groep kom je terecht in een inspirerend en stimulerend speelveld van creatieve en technologische ondernemingen. Het is een netwerk waar een ondernemers mindset gestimuleerd wordt. Jouw mening en input dragen bij aan de verdere groei en ontwikkeling van de start-up. Met andere woorden: it’s so much more than just a job. If you want it to be.

Fill in this form and apply now.

 

Menu