Better Futures Strategie

Onze wereld reset haar kernwaarden. Mensen evalueren opnieuw hoe ze werken, leven, consumeren, communiceren, omgaan met waarden, identiteit en welzijn. De vele globale gebeurtenissen van 2020 brachten gedragsverschuivingen naar een heel nieuw level.

Op dit moment is er een purpose driven transformatie aan de gang - een tijdperk dat bedrijven ertoe aanzet hun grondbeginselen te resetten om een betere toekomst te creëren. Niet enkel voor hun bedrijf, maar ook voor de planeet, de mensen en de samenleving.

WAT WE DOEN

Jouw fundamentals resetten en je groei nieuw leven inblazen

De nieuwe manier van geïntegreerd zakelijk denken is volledig gebaseerd op vertrouwen. Het is voortdurend inspelen op nieuwe, vaak onvervulde en snel veranderde behoeften van klanten. We vinden voortdurend creatieve nieuwigheden om onze klant aan de gewenste resultaten te helpen. De Customer Experience (CX)-filosofie is verschoven naar een pril niveau van Life Experience (LX). Daarin streven we naar een beter leven voor ons allemaal.

LX bestaat uit een heel recente categorie van bedrijven en leiderschap, die naarmate het komende decennium vordert, liefdevol omarmd zullen worden door snuggere CEO’s en hun teamleiders.

We moeten het bestaande brand purpose naar een meer holistisch niveau bewegen. Daarom stellen we een zakelijk doel dat niet alleen om marketing draait (en het CMO-niveau), maar rond elk aspect van je bedrijfsactiviteiten (boardroom).

De verschuiving van customer experience naar life experience is noodzakelijk en hoognodig. Het huidige eisenpakket van klanten en hun toenemende verwachtingen kwam door de pandemie in een stroomversnelling terecht.

Resetting your fundamentals to reignite growth for the better?
Resetting your fundamentals to reignite growth for the better?

Een grote, gewaagde reset voor een betere toekomst

Een LX-leider worden begint met een obsessie voor het leven.
Dit is niet alleen de taak van een CMO. Naast de CEO, moet elke executive en leider op C-niveau, zowel binnen front- als backoffice-functies, investeren in omdenken over ervaring.

CX thinking

LX thinking

Ways LX comes to life

CEO

Maximize profitability

Profit from purpose + experience.

Prioritizing purpose, innovation and delivering better future experiences to drive business success

Marketing and Brand

Making people want things.

Making things people want.

Creating a 360 brand purpose experience offering genuineness and trust people are looking for.

Sales

Focus on the product/service the company wants to sell.

Focus on the outcome the customer wants.

Ensure the experience is available at defining moments that matter in a consumer’s life – and to society.

Product Development

Making products easy to use.

Personalizing products that continually adapt to how customers use them.

Investment in insight/design research combined with big data to spot user-driven opportunities.

Talent

Using traditional metrics based on employee performance within a function (onboarding, annual reviews, etc.)

Inspiring and incentivizing behaviours that drive better outcomes for the entire organization and society at large.

Empowering employees to feel accountable for customer  and purpose outcomes.

Tech and Data

Enabling business processes at greater scale.

Enabling customer and life-centricity at greater scale.

Unlocking efficiencies that can be reinvested to drive continuous performance and betterment innovation.

Operations

Providing efficiency for the company that often limits growth.

Providing efficiency for the customer and the experience that enables them to drive personal and societal growth.

Measuring customer operational efficiency, engaging operations in innovation for the better.

Supply Chain

Moving products and goods to consumers.

Making it easy for consumers to get products and services when and where they want creating business and social value.

Providing customers with visibility into sourcing and progress of their orders and innovating last-mile experience to exceed expectations within the bigger shared value view.

WHAT WE OFFER

4 ways to build your better future strategy

Life obsession

Obsess about customer needs (individually and holistically)- and use that as your compass. At & Koo we can give a unique view of your customer and his/her life goals through a combination of creatively using sales data, behavioural data, unconscious data, and future trends.

Innovation culture and everyday habit

Experience innovation is not a tactic that shows up at a specific moment. And it’s not achieved by optimizing CX touch points. Experience innovation is about solving problems in fundamentally new ways. And installing a mindset of innovation throughout the whole organization.

Shared experience responsibility

LX is ultimately about fusing your front office, sales marketing, service, product functions and connecting it to the back office (eg HR, supply chain, …) etc with one brand purpose as the north star.

Sync the tech, data and human agendas

Becoming a business of life experience is not about investing more, it’s about investing differently. All necessary efficiency measures can be reinvested in new opportunities for performance and growth.