Skip to the main content.
Let's connect

1 min read

The war for talent, consultancy editie

De uitdaging

In een wereld waar talent essentieel is voor succes, staan veel bedrijven voor de uitdaging om topkandidaten aan te trekken. Ook BDO Belgium, één van de grotere internationale consultancybedrijven in België, zit middenin ‘the war for talent’.  Om hun klanten goed te servicen hanteren ze voortdurend een open deurbeleid voor jong talent. Hoe trek je echter de aandacht van pas afgestudeerden tussen de andere grote vissen?

Oplossing

E-recruitment en brand building

Samenwerking

MakeWaves

Onze expertises

  • Digitale strategie

  • Performance Marketing

  • Social advertising

  • UX optimalisatie

  • Employer branding

De case

Net zoals wij gelooft BDO in het duurzaam omgaan met talent. BDO organiseert daarom verschillende evenementen waarbij laatstejaarsstudenten een laagdrempelig praatje kunnen slaan met BDO-collega’s over hun werk en impact.

Voor de 'BDO Dining Out'-avonden die plaatsvonden in 8 verschillende steden in België stelden we een mediastrategie samen om deze unieke sessies onder de aandacht van Belgische laatstejaarsstudenten te brengen. De combinatie opvallende en recht-voor-de-raap creatieve assets en het efficiënt inzetten van de mediabudgetten op Meta en LinkedIn brachten heel wat inschrijvingen met zich mee.

De resultaten

De impact van de campagne lag niet alleen in de initiële opzet, maar ook in het voortdurende optimaliseren, geleid door:

  • een nauwe opvolging van de kwaliteit van de inschrijvingen en het daarop bijsturen van de targeting;
  • remarketing naar geïnteresseerde audiences met relevante en tijdgebonden boodschappen;
  • apart op locatie getargete campagnes voor evenementen waarbij de inschrijvingen trager binnenlopen;
  • het opmaken van meerdere ad creatives per event, die we doorheen de campagne bijsturen naarmate het engagement en de inschrijvingen toenamen.

De som van de campagne optimalisaties leidde tot meer dan 250 inschrijvingen voor de reeks van 8 evenementen. Deze resultaten vertaalden zich in een uitzonderlijk lage Cost Per Lead van €14,82. Een pak lager dan de industry benchmarks en een mooi resultaat binnen de competitieve 'war for talent'.

De campagne zorgde niet alleen voor een aanzienlijke toename in het aantal kwalitatieve aanmeldingen voor het BDO Dining Out-evenement. De campagne versterkte ook het merkimago van BDO als een aantrekkelijke werkgever binnen de consultancy sector. 

 

Samenwerking

De samenwerking tussen BDO en MakeWaves startte met de missie om het BDO-merk binnen het competitieve consultancy landschap te versterken. Van tactische campagnes tot bewustmaking initiatieven, de rode draad doorheen ons werk is de continue versterking van het BDO-merk. Zodat we talent van elk niveau aantrekken en het aanwezige talent naar nieuwe hoogtes tillen.

 

 

Ready to MakeWaves?