Skip to the main content.
Let's connect

1 min read

Wereldprestatie: Volef haalt een ROAS van 376%

De uitdaging

Adverteren, dat is investeren. Dus liefst met een maximaal rendement en binnen strakke tijdlijnen. Klinkt evident, is dat niet. VOLEF, het e-commercebedrijf uit Turnhout dat met Luxury For Men de B2C-markt en met Exclusive Business Gifts de B2B-markt bedient, wist precies wat het wilde: zijn digitale aanwezigheid boosten. En graag snel. Dan komt het erop aan performante tools in te zetten, maar vooral ook een partner die voor e-commerce performance tot het uiterste gaat.

Oplossing

Straffe performance marketing voor e-commerce, B2C en B2B

Samenwerking

Invisible Puppy

Onze expertises

  • Digital strategie

  • Social advertising
  • Google advertising

  • SEO
  • Data-visualisatie

     

De case

Voorjaar 2022. VOLEF was niet aan zijn proefstuk toe. Deze doorwinterde ondernemers hadden al flink wat ervaring met online adverteren. Maar alles kan beter. Zeker voor een e-commercebedrijf dat ‘incontournable’ wil worden op de drukke digitale marktplaatsen voor betaalbare luxe geschenken, zowel B2B als B2B. Een kolfje naar de hand van de e-commerce wizards van Invisible Puppy, zo’n analytisch project met meer dan één interessant kantje.

Op zoek dus naar het juiste team en de juiste aanpak. Om zijn online aanwezigheid te boosten schakelde VOLEF Invisible Puppy in. Al snel kwamen krijtlijnen voor een nieuw strategisch e-commerceplan op de tekentafel. Dat hield (onder meer) de switch naar een nieuwe partner in Comparison Shopping Service (CSS) in, slimmere biedstrategieën, een mix van Google Shopping, Google Search, SEO en paid social. Ook de best practices van ‘Performance Max’-campagnes in Google bewezen gouden diensten.

De resultaten

De resultaten mogen er zijn. Meer nog, ze spreken voor zich. VOLEF heeft in 2022 een ‘Return On Ad Spend’ (ROAS) gerealiseerd van 376%. Dat is een stijging met +64%. En dit gekoppeld aan 20% besparing door de switch in CSS-partner.

Ook op sociale media, als bron voor e-commerce traditioneel minder sterk dan Google, eindigden de resultaten in veel gevallen boven het vooropgestelde doel. De Instant Experiences gaven hier de doorslag.

“De mooie cijfers vertellen hun eigen verhaal en tonen dat Invisible Puppy echt wel de expert is in performance marketing. Vooral de responsiviteit van Invisible Puppy maakte indruk. Die combinatie van kennis en snelheid kom je niet vaak tegen.”
- Dries Boven, stichter en CEO bij VOLEF

Naar Invisible Puppy