Skip to the main content.
Let's connect

1 min read

Cambio - Altijd een auto om soms mee te rijden

De challenge

Wie door de stad wandelt ­­— of rijdt — kruist regelmatig een cambio-deelauto. Het merk is als pionier in autodelen dan ook geen onbekende. Als grootste speler in België is hun brand awareness erg hoog. En dat ze een geweldige oplossing bieden om je ecologische voetafdruk te verkleinen, is ook alom geweten. Welke taak ons dan nog restte? Stadsbewoners overtuigen van het feit dat cambio hun leven een stuk eenvoudig maakt. En hen Cambio-lid maken natuurlijk.

Oplossing

Een social en print campagne getarget op de stedelijke doelgroep van 25-65 jaar.

Samenwerking

  • Focus Advertising
  • Invisible Puppy

Onze expertises

  • Creatief concept
  • Social media marketing
  • Print
  • Video
  • Beheer en reporting van mediacampagne

De case

In deze campagne verschoven we onze focus van ‘Cambio is goed voor het milieu’ naar ‘Cambio is een goede oplossing voor jou’. Want iedereen die minder dan 11.000 km per jaar rijdt, kiest het best voor een deelauto. Om die boodschap over te brengen, moesten we eerst een mentaliteitswijziging bij de doelgroep teweegbrengen. Hoe? Door ze met absurde vergelijkingen te wijzen op de logica achter het autodeelsysteem.

Jonge mensen vinden deelmodellen haast vanzelfsprekend. Dat bewijzen de Netflixen, Airbnb’s en deelfietsen van de wereld. Toch is een auto delen nog steeds niet (voldoende) ingeburgerd. Vreemd toch?

Het vleugje absurditeit gebruikten we in humoristische copy voor de print en social campagne. Op Facebook en Instagram werkten we met 3 video’s, stills en slim getimede retargeting – en conversieads. Bovendien bouwden we een dashboard, zodat de klant alle resultaten in real time kon opvolgen en wij konden bijsturen waar nodig.

 

Cambio-krant-1

 

De resultaten

Onze campagne was een succes: maar liefst één op 6 reageerde op de social ads met duizenden likes, shares en comments als gevolg. Maar ook offline had de campagne impact: het ledenaantal van cambio steeg met een 1.000-tal nieuwe autodelers en blijft groeien.