Skip to the main content.
Let's connect

1 min read

Daikin zocht (én vond) temmers van temperaturen

De uitdaging

Dat warmtepompen gewild zijn, is een understatement. De vraag naar dit duurzame alternatief voor fossiele brandstoffen stijgt razendsnel, en daar speelt Daikin slim op in. Aan klanten dus geen gebrek, maar die klanten servicen, blijkt een pak moeilijker. Warmtepompinstallateurs zijn namelijk moeilijk te vinden en technische profielen overtuigen om zich om te scholen, is geen sinecure. Daarom organiseert Daikin zelf opleidingen voor zelfstandige techniekers. Onze taak? Hen met een opvallende rekruteringscampagne overtuigen om zich in te schrijven voor de tweedaagse Daikin-opleiding. 

Oplossing

Een rekruteringscampagne die techniekers moet overtuigen om Daikin-warmtepompinstallateur te worden. 

Samenwerking

Dallas

Onze expertises

  • Creative concept 

  • Design 

  • Digital strategy

  • Content marketing 

  • Marketing automation 

  • Performance marketing 

  • SEA 

 

De case

Als warmtepompinstallateur ben je eigenlijk een held. Een held van warm en koud. Jij zorgt er namelijk voor dat klanten kunnen genieten van de perfecte temperatuur in huis. En dat terwijl je de natuur ook een handje helpt. Dat verdient een ode.  

Met onlinevideo’s van 30 seconden zetten we de warmtepompinstallateur op een voetstuk. Dankzij slimme targeting op LinkedIn en Facebook belandden de video’s in no time bij de juiste doelgroep. Met een SEA-campagne en display ads ondersteunden we de social campagne.  

Nog niet overtuigd? Dan trokken we de twijfelaars over de streep met een retargeting fase die we op persoonlijke profielen baseerden. Wie daarop inging, belandde in een automated mailflow boordevol info en reminders over de opleiding. Ten slotte ontvingen de installateurs in spé via mail ook het nodige lesmateriaal en konden ze deelnemen aan een online quiz om zich op en top voor te bereiden.  

 

De resultaten

Onze ode kon de doelgroep duidelijk charmeren, want binnen de maand was 50% van de opleidingsplaatsen al volzet. De campagne zorgde voor 280 kwalitatieve leads, waarvan 62% rechtstreeks via de Facebook ads. En nog straffer: we bereikten maar liefst 85% van alle technische profielen onder de HVC-, CV- en loodgieterijprofessionals. Gevolg: de 250 Nederlands- en Franstalige opleidingsplaatsen raakten in sneltempo ingevuld. De campagne liep zelfs zó vlot dat Daikin extra trainingsdagen voorziet.