Skip to the main content.
Let's connect

1 min read

Staalharde strategie voor de torenhoge ambitie van Frisomat

new design brochure Frisomat

DE CHALLENGE

De ambitie van de klant was duidelijk: in 5 jaar tijd de omzet van Frisomat Global verdubbelen. Een stevige target waarvoor het ganse team alle middelen uit de kast zou halen. Het sprak voor zich dat het huidige framework en de beperkte marketing efforts niet zouden volstaan. Bovendien stuitte iedere afdeling binnen Frisomat op haar eigen challenges en die hebben één voor één invloed op de gezamenlijke doelstelling. 

OPLOSSING

Een volledige nieuwe website met een authentieke branding en een nieuwe merk- en communicatiestrategie. 

Een digitale strategie met kortetermijn KPI’s en langetermijndoelstellingen. We optimaliseerden wekelijks de conversionrate dankzij een agile en data-driven aanpak.


+KOOre-team

  • MAKEOUT.STUDIO
  • MakeWaves

ONZE EXPERTISES

  • Performance Marketing
  • Branding
  • Brand Strategy
  • Digital Campaign
  • Growth Hacking
  • Web Development
  • Backend Development
  • CRM implementation
  • Copywriting

Scherm­afbeelding 2023-03-08 om 15.11.20

 

CHALLENGE: STAALHARDE STRATEGIE VOOR KOMENDE JAREN

Frisomat is een Belgische staalproducent en industriebouwer met vestigingen over heel de wereld. Het familiebedrijf met 450 werknemers houdt alle bedrijfsactiviteiten zelf in handen. De interne keuken bestaat uit R&D en ontwerp, productie en transport, opbouw en klantendienst. 

Het bestuur van Frisomat heeft een ambitieus plan om binnen de 5 jaar in omzet te verdubbelen, maar toen ze merkten dat de nodige opportuniteiten niet voldoende binnenkwamen, zochten ze vol vertrouwen naar een nieuw plan van aanpak om het tij te doen keren.

Frisomat haakte +KOO vakexperten aan en investeerde initieel in een strategie om zowel op korte termijn KPI’s te tackelen alsook op lange termijn aan de hand van een doordacht 5-jarenplan hun bovenliggende doelstellingen te behalen. 

De nieuwe merkstrategie was een cruciaal basiselement voor een duurzame, digitale strategie. Het resultaat? Een scherpe baseline én een frisse branding met respect voor de oude huisstijl. 

De visie, missie en waarden werden met veel zorg omkaderd en vormen nu de rode draad doorheen alle communicatie-uitingen. Daarnaast hechten we ook veel belang aan de interne betrokkenheid.  Een merk heeft namelijk pas écht slagkracht als het gedragen wordt door het ganse team. 

Daarom spraken we met alle type medewerkers, zodat de visie en missie ook inhaakt op iedere functie binnen het bedrijf. Bovendien definieerden we content guidelines en een tone of voice voor een mensgerichte en eenduidige interne en externe communicatie. 

 

RESULTATEN: IMPACT BINNEN ÉÉN KWARTAAL

Het resultaat van onze SEO, SEA en automation acties overtrof alle verwachtingen… Binnen 2 maanden bereikten we onze korte termijn doelstellingen met 70% van het budget. Hiermee wakkerden we de drive en de ambitie voor het 5-jarenplan nog meer aan. 

Terwijl we de full funnel strategie verder uitrollen, werken we momenteel nog verder aan de roadmap van 2023 en 2024 met maar één doel voor ogen: Frisomat 2.0 op de kaart zetten.