Skip to the main content.
Let's connect

1 min read

Parquetvinyl by Lamett - Het gemak van vinyl met de look van hout

DE CHALLENGE

Lamett heeft naast parket - een assortiment me echt hout - ook Parquetvinyl, vinylvloeren met een echte houtlook. Na een strategische oefening rond de Lamett-merkarchitectuur besloten we een duidelijke lijn te trekken tussen de verschillende type vloeren. We besloten de Parquetvinylvloeren een eigen merkidentiteit te geven. Het codewoord? Durf!

Oplossing

Een volledige branding en communicatiestrategie voor de vinylvloeren met echte houtlook.

Samenwerking

  • Focus Advertising
  • Invisible Puppy

Onze expertises

  • Merkstrategie
  • Branding
  • Design
  • Creatieve strategie
  • Social media strategie
  • Social media marketing

De Case

Hoe laat je een merk opvallen in een drukbezette markt? Door de nodige durf aan de dag te leggen. Voor de brand story trokken we dan ook onze stoute ­­­— en vuile — schoenen aan, want Parquetvinyl kan gerust tegen een stootje. De vinylvloeren met houtlook zijn ideaal voor durvers die niet constant uit hun doppen willen kijken. Want “Wie niet op kousenvoeten door het leven wil gaan, weet dat geen dag vlekkeloos verloopt. Parquetvinyl. Voor groot plezier (en kleine drama’s).”



Deze brand story vertaalden we naar een passend creatief concept en opvallende campagnebeelden die aantonen dat het leven aan de durvers is. Die durf trokken we door in de volledige branding: van het gloednieuwe logo, tot het kleurengebruik en de typografie. Stuk voor stuk stijlvol, maar ook een tikje gewaagd. Ook de packaging kreeg een nieuwe look en het reinigingsproduct voor Parquetvinyl doopten we Easy Peasy Floor Care. Verder creëerden we ook een toolbox met POS-materiaal, een sample box en staken we de website in een nieuw kleedje.

PV-Campagne-kroket

Toen de basis van het merk er lag, focusten we ons op de implementatie ervan in álle touchpoints: van de vloerverdelers tot potentiële kopers. En ook daar legden we het nodige lef aan de dag. Met een sterke communicatiestrategie ­— al even robuust als de vloeren zelf ­— vertaalden we ons concept naar een social mediaplan en concrete content. En zo veegt Parquetvinyl by Lamett ook op social media de vloer met de concurrentie aan.