DE CHALLENGE
Orange België, een van de grootste telecomproviders in ons land, bevindt zich in een competitieve markt. Het merk had daarom nood aan een sterke future-proof contentcampagne mét storytelling om de klant van vandaag en morgen te bereiken.
Oplossing
Een geoptimaliseerde en future-proof contentcampagne.
Samenwerking
Boson Content
Onze expertises
- Content Strategy
- Copywriting
- Video
- Social media marketing
De case
De telecomindustrie evolueert snel en is ontzettend dynamisch. Daarom kozen we voor een uitgebreid groeiplan met 40 optimalisaties in 7 tracks. Daarvoor gingen we de samenwerking aan met de communicatie- en contentexperts van Orange zelf. Samen werkten we aan nieuwe content voor Facebook en Instagram, meer dan 100 tutorials als uitleg bij nieuwe producten en als antwoord op klantenvragen, geoptimaliseerde copy voor de blogs én een uitgebreide contentcampagne.
Dat laatste startten we in een uitdagende periode: het begin van de eerste lockdown tijdens de coronapandemie. Om de Belgen een hart onder de riem te steken, vroeg Orange België ons om een hartverwarmende campagne te creëren. Eentje waar iedereen aan kon meedoen, met respect voor de coronamaatregelen uiteraard.
Met #StoepStories (#MacadamStories in het Frans) spoorden we iedereen aan om een hoopgevende boodschap met krijt op de stoep van grootouders, vrienden en familie te tekenen. Daarnaast vroegen we om de krijtboodschappen massaal te delen op social media. Om de campagne nog extra te boosten, namen we enkele influencers onder de arm. We lanceerden een catchy jingle op de radio en stuurden Orange-klanten een e-DM. Ten slotte lanceerden we nog een online platform met inspirerende blogs.
DE RESULTATEN
De Stoepstories werden al snel opgepikt door heel wat micro- en macro-influencers waaronder Evi Hanssen(NL), Anke Buckinx (NL) en Emilie Dupuis (FR). Influencer en presentatrice Sandrine Corman vond de campagne zelfs zo leuk dat ze Orange België uitnodigde voor een interview in de franstalige radioshow ‘Belges à Domicile’. In totaal bereikten we maar liefst 1,9 miljoen mensen en gaven we de brand awareness van Orange een mooie boost.